- __forceinline static void calcProjPersp(float &fFOV, float &fAspect, float &fNear,
- float &fFar, CAEMatrix &proj)
- {
- float f = 1 / tanf(0.5f * fFOV);
- proj.m_11 = f / fAspect;
- proj.m_12 = 0;
- proj.m_13 = 0;
- proj.m_14 = 0;
- proj.m_21 = 0;
- proj.m_22 = f;
- proj.m_23 = 0;
- proj.m_24 = 0;
- proj.m_31 = 0;
- proj.m_32 = 0;
- proj.m_33 = (fFar + fNear) / (fNear - fFar);
- proj.m_34 = (2 * fFar * fNear) / (fNear - fFar);
- proj.m_41 = 0;
- proj.m_42 = 0;
- proj.m_43 = -1;
- proj.m_44 = 0;
- }