-  if not FOpenGLInitialized then Exit;
 -  //Immer schön neu zeichnen
 -  glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 0.5);    // Bildschirm löschen (schwarz)
 -  glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT OR GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
 -  
 -  //Frame Counter
 -  Inc(FFrames);
 -  if GetTickCount - FStartTick >=500 then
 -  begin
 -    FFPS := Format('%s [%f FPS]', ['3D Gl', FFrames/(GetTickCount - FStartTick)*1000]);
 -    FFrames := 0;
 -    FStartTick := GetTickCount
 -  end;
 -  glEnable(GL_FOG);    // Enables GL_FOG
 -  glFogi (GL_FOG_MODE, fogMode[2]);         // Fog Mode
 -  glFogfv (GL_FOG_COLOR, @fogColor);  // Set Fog Color
 -  glFogf (GL_FOG_DENSITY, 0.35);  // How Dense Will The Fog Be
 -  glHint (GL_FOG_HINT, GL_DONT_CARE);  // Fog Hint Value
 -  glFogf (GL_FOG_START, 1.0);   // Fog Start Depth
 -  glFogf (GL_FOG_END, 10);   // Fog End Depth
 

