Registriert: Do Sep 25, 2003 15:56 Beiträge: 7810 Wohnort: Sachsen - ERZ / C
Programmiersprache: Java (, Pascal)
Kannst du mehr dazu zusammentragen? Ein Mod macht dann ne News draus.
Wobei du das gern auch selbst als News posten kannst (Wenn das geht..., weiß ich jetzt gar nicht).
_________________ Blog: kevin-fleischer.de und fbaingermany.com
Im Newsforum posten kann ich nicht. Was bisher so zu finden ist:
Die Spezifikation: http://www.opengl.org/registry/doc/glsp ... 090324.pdf NVIDIA hat schon passende Treiber angekündigt: http://developer.nvidia.com/object/opengl_3_driver.html Aus den Specs:
- Alle als Deprecated makierten Funktionen sind aus dem Kern entfernt (Bye bye glBegin()) und in die Extension GL ARB compatibility ausgelagert.
Neue Funktionen:
- Support for OpenGL Shading Language 1.30 and 1.40.
- Instanced rendering with a per-instance counter accessible to vertex shaders (GL ARB draw instanced).
- Data copying between buffer objects (GL EXT copy buffer).
- Primitive restart (NV primitive restart). Because client enable / disable no longer exists in OpenGL 3.1, the PRIMITIVE RESTART state has become server state, unlike the NV extension where it is client state. As a result, the numeric values assigned to PRIMITIVE RESTART and PRIMITIVE RESTART INDEX differ from the NV versions of those tokens.
- At least 16 texture image units must be accessible to vertex shaders, in addition to the 16 already guaranteed to be accessible to fragment shaders.
- Texture buffer objects (GL ARB texture buffer object).
- Rectangular textures (GL ARB texture rectangle).
- Uniform buffer objects (GL ARB uniform buffer object).
- SNORM texture component formats.
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