Files |  Tutorials |  Articles |  Links |  Home |  Team |  Forum |  Wiki |  Impressum

Aktuelle Zeit: Sa Jul 19, 2025 10:23

Foren-Übersicht » English » English Programming Forum
Unbeantwortete Themen | Aktive Themen



Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 2 Beiträge ] 
Autor Nachricht
BeitragVerfasst: Sa Feb 07, 2004 20:10 
Offline
DGL Member
Benutzeravatar

Registriert: Di Jul 01, 2003 18:59
Beiträge: 887
Wohnort: (The Netherlands)
Programmiersprache: fpc/delphi/java/c#
i want to create a transparent surface with emboss bumpmapping.
for the emboss bumpmapping is use the alpha channel.
so i cannot use it anymore for controlling how transparent the surface will be.
I figured out it is possible to use the following with opengl 1.4:
Code:
  1.   glblendcolor(1,1,1,0.1); //0.0 = solid 1.0 = transparent
  2.   glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_CONSTANT_ALPHA); //now object is not affected by alpha channel of texture

This seems to do the trick. But only on high end graphics cards as a test on a TNT graphics card gives a 0-1 fps framerate.
Using only:
Code:
  1. glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA,GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);

Gives me back 33fps. But without the control on how transparent the surface is.
Is there a way do both on a TNT?[/code]

_________________
http://3das.noeska.com - create adventure games without programming


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: So Feb 08, 2004 12:16 
Offline
DGL Member
Benutzeravatar

Registriert: Mo Sep 23, 2002 19:27
Beiträge: 5812
Programmiersprache: C++
AFAIK, there is no other way of blending with a constant color on older cards if you already use the alpha channel. The problem is the fact that for example GL_CONSTANT_ALPHA is part of the GL_EXT_Blend_Color-Extension and that is only supported on TNT-Cards since the 43.45 driver release, which most likeley means that it's done in software on that cards (that should explain why it's so slow. And I'm also quite shure that there's no other way to do blending with a constant alpha.
So you have two possibilites : Either forget about users with such old hardware as the RivaTNT(2), which is in my eyes the best option. Or you'll have to write two renderpaths and use GL_SRC_ALPHA / GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA on TNT-Cards.

_________________
www.SaschaWillems.de | GitHub | Twitter | GPU Datenbanken (Vulkan, GL, GLES)


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:  Sortiere nach  
Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 2 Beiträge ] 
Foren-Übersicht » English » English Programming Forum


Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 2 Gäste


Du darfst keine neuen Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst keine Antworten zu Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht ändern.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du darfst keine Dateianhänge in diesem Forum erstellen.

Suche nach:
Gehe zu:  
  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Deutsche Übersetzung durch phpBB.de
[ Time : 0.007s | 14 Queries | GZIP : On ]