Files |  Tutorials |  Articles |  Links |  Home |  Team |  Forum |  Wiki |  Impressum

Aktuelle Zeit: Mi Jul 23, 2025 23:02

Foren-Übersicht » Programmierung » Allgemein
Unbeantwortete Themen | Aktive Themen



Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 7 Beiträge ] 
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: 3D-Sound...
BeitragVerfasst: Sa Aug 09, 2003 14:34 
Offline
DGL Member
Benutzeravatar

Registriert: Di Feb 25, 2003 15:10
Beiträge: 147
Wohnort: Koblenz a. Rhein
Hi,
ich bin jetzt an der Stelle angekommen ( damit meine ich nich, dass alles andere fertig ist ;D ), an der ich in mein Game den Sound einbauen will..

Was benutze ich da am besten ?

DirectSound ?
oder FMod oder Bass oder wie sie da alle lauten..

cya !

_________________
mir fällt kein Spruch mehr ein für meine Signatur :( naja... :D


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: Sa Aug 09, 2003 14:38 
Offline
DGL Member
Benutzeravatar

Registriert: Mo Sep 23, 2002 19:27
Beiträge: 5812
Programmiersprache: C++
Ich empfehle dier auf jeden Fall FMOD.Diese Library ist für kostenlose Projekte frei nutzbar, besteht nur aus einer DLL, du musst nicht den ganzen DirectSound-Header-Kram einbinden (DS ist ausserdem auch komplizierter), ist leicht nutzbar und gut dokumentiert.
BASS ist auch nicht schlecht, allerdings hatte diese Lib stellenweise Probleme mit meiner alten Soundkarte (SB Live!) und die Doku ist nicht so gut wie bei FMOD.

_________________
www.SaschaWillems.de | GitHub | Twitter | GPU Datenbanken (Vulkan, GL, GLES)


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: So Aug 10, 2003 11:00 
Offline
DGL Member
Benutzeravatar

Registriert: Di Jul 01, 2003 18:59
Beiträge: 887
Wohnort: (The Netherlands)
Programmiersprache: fpc/delphi/java/c#
Wen sie openGL benutzen fur ihrer Graphic solten sie unbedingt nach OpenAL http://www.openal.org sehen. Ist auch fur delphi verfugbar.

_________________
http://3das.noeska.com - create adventure games without programming


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: Mo Aug 11, 2003 11:28 
Offline
DGL Member
Benutzeravatar

Registriert: Di Feb 25, 2003 15:10
Beiträge: 147
Wohnort: Koblenz a. Rhein
@noeska:
sag ruhig du :D,
wenn ich hier D3D benutzen würde hatten die mich hier schon lange verspottet und oder vertrieben :D

kann FMOD auch 3D-Sound ( Dolby. oder so ) ?

cya !

_________________
mir fällt kein Spruch mehr ein für meine Signatur :( naja... :D


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: Mo Aug 11, 2003 11:30 
Offline
DGL Member
Benutzeravatar

Registriert: Mo Sep 23, 2002 19:27
Beiträge: 5812
Programmiersprache: C++
Hab dir doch oben den Link zur FMOD-Seite gegeben, auf der alles draufsteht :
FMOD-Homepage hat geschrieben:
Sound output API Support and 3D Sound


* DirectSound, DirectSound3D, with DirectX 6.1 and DirectX 7.0 voice management support.
* Native DirectX 8 support.
* Creative EAX 2.0 and EAX 3.0 reverb with occlusion and obstructions.
* Multimedia WaveOut (for legacy and lower latency NT support)
* Linux OSS (Open Sound System) support.
* Linux ESD (Enlightment Sound Daemon) support.
* Linux Alsa 0.9 support .
* ASIO Support for windows.
* Macintosh SoundManager support
* FMOD does not actually require DirectSound of any version. It can work on any machine that has a 16 bit sound card!


Compiler Support


* Tested on the following compilers
* Microsoft Visual C++ 5 & 6
* Watcom
* Borland
* LCC-WIN32
* Metrowerks/Codewarrior
* GCC
* MingW & CygWin
* Delphi, Kylix
* Visual Basic


Software Engine


* *THE* fastest mixing routines in the world. It is so fast, it is faster to mix 2d sound effects with the software mixer than to use hardware support through Direct Sound. (tested by frame-rate tests in various games, playing and state-changing 32 sounds at once)
* Quality 32bit interpolating mixers.
* MMX Support.
* Volume Ramping / Click Removal when there are sudden pan or volume changes. This does not affect cpu usage either as some people might think
* Fake surround sound per channel.
* All mixers support stereo samples.
* Sounds can be played backwards.
* Software 3D Engine including true Doppler, logarithmic volume attenuation and 3D panning.
* Spectrum analyzer support through 1 simple function call.


Music Playback


* Mod Playback. MOD/S3M/XM and IT.
* MIDI Support. FMOD Supports Microsoft Wavetable Synthesizer, and hardware wave-table cards.
* Microsoft WAV Support, including support for compressed wavs of any type, using ACM codecs.
* MP2/MP3 Support. The MP3 engine is quite efficient, and will get faster in the future!
* Ogg Vorbis Support. This new free from patent format is gaining popularity fast, and sounds better than mp3 at the same bit rate! FMOD is recognized by xiph.org as supporting ogg vorbis.
* WMA/ASF/etc Support. Another competitor for MP3, It is arguably better than MP3, and is free to use also!
* Macintosh AIFF support, on all versions of FMOD.
* Internet Streaming Support. With one function call, it is possible to play an mp3 or wma over the internet! (you juts pass a URL to FMOD instead of a filename)
* Multiple song system.. You can play multiple mods or streams at once, cross fade them in and out etc.
* Stream and MOD music synchronization. A variety of commands are available to synchronize your graphics with the music.
* CD Playback using FSOUND's FASTCD system (NO POLLING).


And the rest!


* RAW, WAV (including compressed), MP2/MP3 and Ogg Vorbis samples.
* DirectX 8 special FX support, including flange,chorus,i3dl2 reverb, EQ, echo and more!
* Real-time full duplex recording interface!
* User programmable chainable DSP engine. Do DSP effects on the output of music and sound effects!
* User call-back custom streams.
* Generate custom samples.
* WAV Loop point support.
* WAV marker synchronization call-backs.
* Supply your own file routines! If your data is stored in wad files, or is memory mapped, or whatever wacky file system you use, then with 1 function call, set up your own file routines for fmod to use internally!!
* And there's more cool stuff inside.. just have a look!

_________________
www.SaschaWillems.de | GitHub | Twitter | GPU Datenbanken (Vulkan, GL, GLES)


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: Mo Aug 11, 2003 11:44 
Offline
DGL Member
Benutzeravatar

Registriert: Di Feb 25, 2003 15:10
Beiträge: 147
Wohnort: Koblenz a. Rhein
sry ^^ war mit netscape drauf.... hat den link irgendwie verschluckt...
bin wida an meinem pc :D

thx aber !

_________________
mir fällt kein Spruch mehr ein für meine Signatur :( naja... :D


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: Mo Aug 11, 2003 21:27 
Offline
DGL Member
Benutzeravatar

Registriert: Di Jul 01, 2003 18:59
Beiträge: 887
Wohnort: (The Netherlands)
Programmiersprache: fpc/delphi/java/c#
more info on openal for delphi:

http://www.openal.org - Mainsite for OpenAL
http://amresh09.tripod.com/openal.htm - Delphi/Kylix units
http://www.delphi3d.net/listfiles.php?category=9 - Delphi OpenAL demo
http://developer.creative.com/landing.a ... =31&top=38 - OpenAL SDK with documentation
OpenAL Tutorial: http://www.devmaster.net/articles.php?catID=6

_________________
http://3das.noeska.com - create adventure games without programming


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:  Sortiere nach  
Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 7 Beiträge ] 
Foren-Übersicht » Programmierung » Allgemein


Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 11 Gäste


Du darfst keine neuen Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst keine Antworten zu Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht ändern.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du darfst keine Dateianhänge in diesem Forum erstellen.

Suche nach:
Gehe zu:  
  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Deutsche Übersetzung durch phpBB.de
[ Time : 0.016s | 16 Queries | GZIP : On ]