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UBO und vec3
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Seite 2 von 2

Autor:  end [ Mo Mär 19, 2018 03:02 ]
Betreff des Beitrags:  Re: UBO und vec3

Lies halt die Spec.

https://www.khronos.org/registry/OpenGL ... f#page=159

Autor:  mathias [ Mo Mär 19, 2018 18:46 ]
Betreff des Beitrags:  Re: UBO und vec3

Hast du dies gemeint ?
Zitat:
4. If the member is an array of scalars or vectors, the base alignment and array
stride are set to match the base alignment of a single array element, according
to rules (1), (2), and (3), and rounded up to the base alignment of a vec4. The
array may have padding at the end; the base offset of the member following
the array is rounded up to the next multiple of the base alignment.


Somit ist eine Array überhaupt nicht Effektiv.

Da ist der Efffekt sogar sehr schlecht, für ein 1 Bit werden 64 Bit verschwendet. :shock:
Code:
  1. layout (std140) uniform Material {
  2.   bool test[5];

Autor:  mathias [ Mi Apr 25, 2018 16:13 ]
Betreff des Beitrags:  Re: UBO und vec3

Ich habe gerade eine interessante Seite über UBO gefunden: http://stephan-herb.eu/blog/vis-tutoria ... erObjects/

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