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UBO und vec3 https://delphigl.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=11635 |
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Autor: | end [ Mo Mär 19, 2018 03:02 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: UBO und vec3 |
Lies halt die Spec. https://www.khronos.org/registry/OpenGL ... f#page=159 |
Autor: | mathias [ Mo Mär 19, 2018 18:46 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: UBO und vec3 |
Hast du dies gemeint ? Zitat: 4. If the member is an array of scalars or vectors, the base alignment and array stride are set to match the base alignment of a single array element, according to rules (1), (2), and (3), and rounded up to the base alignment of a vec4. The array may have padding at the end; the base offset of the member following the array is rounded up to the next multiple of the base alignment. Somit ist eine Array überhaupt nicht Effektiv. Da ist der Efffekt sogar sehr schlecht, für ein 1 Bit werden 64 Bit verschwendet. Code:
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Autor: | mathias [ Mi Apr 25, 2018 16:13 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: UBO und vec3 |
Ich habe gerade eine interessante Seite über UBO gefunden: http://stephan-herb.eu/blog/vis-tutoria ... erObjects/ |
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