Registriert: Fr Aug 13, 2004 17:43 Beiträge: 60 Wohnort: Belgien
Hi,
I want to learn OpenGL shading language and I'm trying to make a shader "hello world" in FreePascal. Shaders are supported but I don't see anyting in my OpenGL window (yes, the quad is in the view frustum ). Can somebody help me?
Code:
{$mode Delphi}
program shaders;
uses dglOpenGL,SDL,sysUtils,classes;
var
screen: PSDL_Surface;//SDL Screen
exited:boolean;
shader1: GLhandleARB;
shader2: GLhandleARB;
p: GLhandleARB;
lpos:Array[0..3]of GLFloat =(1,0.5,1,0);
function loadShader(src:String; shaderType: GLenum): GLhandleARB;
Registriert: Mi Jul 17, 2002 12:07 Beiträge: 976 Wohnort: Tübingen
Oh, you got the same thing wrong like I when I started into GLSL. Here Vertex-and Fragmentprogramm are a unity! Ya always need the both of them. Here is my Shader-Loading-Function:
Code:
function LoadFragmentandVertexShader(FFilename:string; VFilename:string): GLHandleARB;
ShowMessage('Fehler: Shader-Datei konnte nicht gefunden werden!')
else
ShowMessage('Fehler: Shader-Datei konnte nicht gefunden werden!')
end;
_________________ "Du musst ein Schwein sein in dieser Welt, sangen die Prinzen, das ist so 1.0. Du musst auf YouTube zeigen, dass dir dein Schweinsein gefällt, das ist leuchtendes, echtes Web 2.0." - Hal Faber Meine Homepage: http://laboda.delphigl.com
Registriert: Fr Aug 13, 2004 17:43 Beiträge: 60 Wohnort: Belgien
The demo uses both a vertex and a fragment shader. I changed the code so it looks more like the lighthouse3d hello world but I still don't see the vertex shaded. Did I forget to enable something or to call a OpenGL function?
Registriert: Mi Jul 17, 2002 12:07 Beiträge: 976 Wohnort: Tübingen
Have your shaders the right lines?
You wrote:
Zitat:
void main() { gl_Position = ftransform(); }
Is ftransform the same as gl_ModelViewProjectionMatrix * gl_Vertex;?
And try some other Colors for glFragColor.
Check your shaders with the follwing Code:
Code:
function CheckForErrors(glObject: GLHandleARB):String;
_________________ "Du musst ein Schwein sein in dieser Welt, sangen die Prinzen, das ist so 1.0. Du musst auf YouTube zeigen, dass dir dein Schweinsein gefällt, das ist leuchtendes, echtes Web 2.0." - Hal Faber Meine Homepage: http://laboda.delphigl.com
Registriert: Mi Jul 17, 2002 12:07 Beiträge: 976 Wohnort: Tübingen
You are welcome
Could you please tell me how you made it?
_________________ "Du musst ein Schwein sein in dieser Welt, sangen die Prinzen, das ist so 1.0. Du musst auf YouTube zeigen, dass dir dein Schweinsein gefällt, das ist leuchtendes, echtes Web 2.0." - Hal Faber Meine Homepage: http://laboda.delphigl.com
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 34 Gäste
Du darfst keine neuen Themen in diesem Forum erstellen. Du darfst keine Antworten zu Themen in diesem Forum erstellen. Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht ändern. Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen. Du darfst keine Dateianhänge in diesem Forum erstellen.